Yritystapahtumien vuosikello

Ideat ja vinkit

Specsaversin tapahtuma Paavo-salissa.

HR, viestintä, myynti, tuottajat & markkinointi: tässä vuosisuunnittelunne avuksi lista yritystapahtumista kuukausille jaoteltuina! Vuosikello on tarkoitettu suunnittelun pohjaksi ja on siksi suuntaa antava – esimerkiksi seminaareja ja kokouksia on toki ympärivuotisesti.

Tammikuu

  • Kauden yleiset kickoff-tapahtumat + eri projektien omat kickoffit ja aloituspalaverit
  • Lanseeraustilaisuudet
  • Kuluttajille suunnatut markkinointitapahtumat
  • Vinkki: monilla on lomien jälkeen optimistinen suhtautuminen ajankäyttöön, joten tämä on otollista aikaa tapahtumakutsuille ja alan tapahtumille
  • Vinkki: Musiikkitalon Parvilämpiö on loistava paikka lehdistötilaisuuksille. Toimittajien on helppo saapua paikalle, ja tilaisuus näkyy lasiseinien läpi suoraan ydinkeskustaan. Muista hyödyntää lanseerauksissa myös Musiikkitalon mediaseinä, joka on pohjoismaiden suurin digitaalinen ulkonäyttö.

Helmikuu

  • Yhdistysten kevät-/vuosikokoukset
  • Yhtiökokoukset
  • Vuosikatselmointeja, tulosten tarkastelua, henkilöstön palkitsemista
  • Idea: järjestä henkilöstölle (työ)ystävänpäiväjuhlat
  • Vinkki: Helsingin seminaaritilojen helmi Paavo-sali sopii loistavasti myös suurempiin yhtiökokouksiin

Maaliskuu

  • Kevätmessujen kulta-aikaa
  • Rekrytapahtumat
  • Idea: maaliskuu on usein melko ankea ja arkinen kuukausi. Jos kaipaat tiimiltänne luovuutta, saattavat valmennus, pieni maisemanvaihdos ja vetäytyminen tehdä terää.

Huhtikuu

  • Strategiasuunnittelua tai suunnitelman tarkistusta, kokouksia
  • Seminaareja
  • Kansainväliset kongressit huhti–kesäkuussa

Toukokuu

  • Asiakastilaisuudet
  • Tiimien vetäytymispäivät
  • Toimintasuunnitelmien luominen tulevalle syyskaudelle
  • Fasilitoidut ideointityöpajat
  • Vinkki: Terassilämpiön maisemat vauhdittavat ideointia takuuvarmasti

Kesäkuu

  • Kesäjuhlat
  • Virkityspäivät
  • Tiimien vetäytymiset

Heinäkuu

  • Suomi lomailee, ja kuluttajille suunnatut tapahtumat ovat vilkkaimmillaan: paljon tapahtumamarkkinointia esimerkiksi festareilla ja urheilutapahtumissa

Elokuu

  • Kauden yleiset kick-offit
  • Koulutustapahtumat
  • Rapujuhlakausi
  • Afterwork-tilaisuudet
  • Idea: toivota henkilökunta tervetulleeksi takaisin töihin tyylillä! Musiikkitalon katettu ja lämmitetty terassi on vuokrattavissa yksityistilaisuuksiin, ja toimii täydellisesti sekä kickoff-tilaisuuksien muodollisiin että epävirallisiin osuuksiin.

Syyskuu

  • Eri projektien omat kickoff-tilaisuudet ja ideointipalaverit
  • Tiimiyttämistapahtumat, yhteishengen vahvistaminen
  • Monella yrityksellä budjetointia eli isompia johtoryhmän ja hallituksen kokouksia
  • Kansainväliset kongressit painottuvat syksyisin syys–lokakuulle
  • Vinkki: HR kartoittaa henkilöstön koulutustarpeita ja etsii sopivia seminaareja/koulutuksia. Tämä on hyvä aika seminaarikutsujen lähettämiseen!

Lokakuu

  • Yhdistysten syyskokoukset
  • Syysmessujen kulta-aikaa
  • Slush ja sen sivutapahtumat tarjoavat verkostoitumismahdollisuuksia
  • Idea: Halloween-juhlat henkilöstölle ja heidän perheilleen

Marraskuu

Joulukuu

  • Pikkujoulut jatkuvat
  • Joulumarkkinat ja -messut
  • Asiakastilaisuudet
  • Kumppaneiden ja sidosryhmien kiittämiset kuluneesta vuodesta, yrityslounaita & -illallisia
  • Projektien päätösten esittelyt ja kilistelyt, vuosikatsaukset
  • Henkilöstön muistamiset
Siirry takaisin sivun alkuun