Somecoffee inspiroi viestinnän ammattilaisia

Ajankohtaiset teemat innostavat viestinnän ja markkinoinnin tekijöitä jakamaan ajatuksiaan. LM Somecon raikas aamiaisseminaari on löytänyt paikkansa.

Ihmiset kohtaavat kasvokkain ja somessa

LM Someco kutsuu asiakkaitaan, yhteistyökumppaneitaan ja muita viestinnän ajankohtaisista teemoista kiinnostuneita ihmisiä virkistäviin aamiaistapahtumiin, joissa inspiroidutaan ja verkostoidutaan aktiivisesti. Suurimmat Somecoffee-tapahtumat on viime vuosina toteutettu Musiikkitalossa.

Syksyllä 2018 järjestetyn Somecoffeen teema oli viestinnän ja markkinoinnin vaikuttavuuden lisääminen sisältötyötä kehittämällä. LM Somecon omat asiantuntijat nostivat esiin mm. sisältöstrategian selkeyttämisen, ketteryyden sekä jatkuvan parantamisen hyötyjä ja menetelmiä. Asiakkaiden case-puheenvuoroissa käsiteltiin muun muassa avoimen viestinnän merkitystä käytännön johtamistyössä.

Parasta oli jaettu hyvän fiiliksen kokemus: loimme yhdessä foorumin, jossa saman alan ihmiset inspiroituivat ja kehittivät osaamistaan. Iloinen puheensorina ja vilkas keskustelu kertovat, että onnistuimme tavoitteessamme.

Maarit Niemelä, LM Somecon varatoimitusjohtaja

Innostavat puheenvuorot ja spontaanit kohtaamiset, joille on myös varattu ohjelmassa aikaa, ovat tämän tapahtuman parasta antia. Tämän lisäksi osallistujilla oli mahdollisuus varata etukäteen oma sparraustuokio LM Somecon asiantuntijan kanssa. Näitä yksilöllisiä 15 minuutin keskusteluita käytiin aamukahvin, tauon ja tilaisuuden jälkeen lähes 30 osallistujan kanssa.

Ne jotka eivät päässeet paikan päälle, otettiin mukaan sosiaalisen median kautta. Tilaisuuden aikana Twitterin ja Facebookin kautta saatuja kommentteja huomioitiin tilaisuuden aikana, ja vuoropuhelu sosiaalisessa mediassa jatkui aktiivisena myös tapahtuman jälkeen.Aamiaisseminaarille sopivat puitteet

Suosittu tapahtuma haluttiin jo joitakin vuosia sitten järjestää vähän isommin, jotta mahdollisimman moni voidaan kutsua jakamaan näkemyksiään ja kokemuksiaan. Musiikkitalosta löytyi ihanteellinen tilayhdistelmä: Paavo-saliin mahtuu paljon yleisöä, mutta silti tila tuntuu intiimiltä ja sopii erinomaisesti verkostoitumiseen.

Tapahtuman tekniikasta huolehtivat Musiikkitalon ammattilaiset, joten LM Somecon tiimi sai keskittyä täysillä ohjelmaan ja yleisöönsä. Aamukahvit, vihersmoothiet ja muut raikkaat herkut nautittiin innostavien kohtaamisten kera avarassa Alalämpiössä.

Lue lisää LM Somecosta: lmsomeco.fi

Somecoffee-tapahtumasta kertoi LM Somecon varatoimitusjohtaja Maarit Niemelä, joka on erikoistunut luomaan yrityksille näkyvyyttä verkossa ja tavoittamaan toivotut kohderyhmät. Hänen erityisosaamistaan on strateginen sisältömarkkinointi. Kuvat ja video tapahtumasta: LM Someco Oy