Striimi ja hybriditapahtuma

Striimaus kasvattaa yleisön määrää. Hybridissä osallistujia voi olla etänä ja läsnä, samoin puhujat voivat olla vaikka ympäri maailmaa. Yhteydet järjestää Musiikkitalon kokenut tiimi.

Yritystapahtuman striimaaminen kasvattaa koko ajan suosiotaan. Reaaliaikainen, interaktiivinen viestintä ottaa sekä paikallaolijat että tilaisuutta etänä seuraavat mukaan tunnelmaan. Striimaus sopii mitä erilaisimpiin asiakas-, sidosryhmä- ja sisäisiin tapahtumiin tuotelanseerauksista asiantuntijapaneeleihin, tiedotus- ja lehdistötilaisuuksiin sekä seminaareihin.

Haluttu viesti leviää nopeasti laajallekin yleisölle hallitussa muodossa, sillä striimauksessa näytettävät elementit ja kuvakulmat suunnitellaan etukäteen. Kokonaisuus ohjataan äänimaisemaa ja valaistusta myöten viimeisteltynä usean kameran avulla ja esimerkiksi esitysmateriaaleilla ja kuvituskuvilla täydennettynä.

Kun toteutuksesta vastaa kokenut tiimi, tapahtuman isännät ja emännät voivat olla huoletta: kaikki toimii taustalla häiritsemättä tapahtuman kulkua.

Hybriditapahtuma tuo maailman lähelle

Nyky-yleisö seuraa maailman menoa verkossa. Kun kiinnostava yritystapahtuma striimataan, nekin jotka eivät pääse paikalle voivat osallistua. Jos tapahtuma on luonteeltaan interaktiivinen, verkon kautta tulevat kommentit ja kysymykset nostavat tilaisuuden huomioarvoa ja yleisön aktiivisuutta entisestään.

Verkon kautta sisältö kulkee molempiin suuntiin: myös tilaisuuden puhujat voivat osallistua etänä. Maailmanluokan ekspertti saadaan puhumaan Musiikkitalossa olevalle yleisölle valkokankaan kautta, ja yleisön esittämät kysymykset välitetään verkon yli puhujalle.

Suoratoistossa tapahtuma julkaistaan reaaliaikaisena videona. Tapahtumaa voidaan jakaa eri kanavissa – ja yleisö saa tilaisuuden löytää inspiroivat puheenvuorot ja esitykset yhä uudelleen.

Tapahtuman elämyksellisyyttä voidaan muokata valojen, äänien ja visuaalisten efektien avulla esimerkiksi niin, että perinteisestä seminaarista kuoriutuu sujuvasti etenevä ja yllätyksiäkin sisältävä show. Someseinä ja heittomikkien käyttö saa yleisön mukaan ja nostaa tunnelmaa kuin huomaamatta. Kaikki tämä välittyy yleisölle myös striimattuna.

Striimauksen suunnittelu

Elämysten tuottaminen edellyttää ennakkosuunnittelua. Striimaus suunnitellaan asiakkaan toiveiden mukaan osana tapahtuman teknistä ja visuaalista toteutusta. Suunnittelussa otetaan huomioon paikan päällä oleva yleisö, etäyleisö ja luonnollisesti esiintyjät ja heidän tarvitsemansa tekniikka ja esitysmateriaalit.

Asiakkaalle striimausprosessi on helppo: Musiikkitalossa on kaikki yritystapahtumissakin tarvittava infrastruktuuuri sekä inspiroivien tapahtumien suunnittelussa ja toteutuksessa tarvittava osaaminen, joten kaikki toimii avaimet käteen -periaatteella.

“Tekniikkaa ei tarvitse pelätä, se on suuri mahdollisuus. Minimin sijaan meitä kannattaa pyytää ehdottamaan näyttäviä ja toimivia ratkaisuja.”

Erik Roos, esitysteknikko

Striimauksen hyödyntäminen

Kun tapahtuma on päätetty järjestää, sen striimaaminen on pieni mutta vaikuttava lisäelementti, joka kannattaa hyödyntää. Striimauksen osuus tapahtuman kustannuksista jää vähäiseksi, mutta sen huomioarvo tapahtuman ennakkomarkkinoinnissa ja tapahtuman aikana on suuri.

Kustannustehokkuutta lisää se, että striimausvideomateriaalia voidaan haluttaessa editoida tapahtuman jälkeen muita tarkoituksia varten.

Kysy lisää striimauksesta ja muista tapahtumien tuotantopalveluista! Musiikkitaloon voit sopia myös esittelykäynnin.