Pinja Nuñez käsittelee konsertissaan taiteen ja yhteiskunnan suhdetta

Kuka saa äänen länsimaisen taidemusiikin ja kirjallisuuden kaanonissa? Entä ketkä jäävät sivustakatsojiksi, mitä ovat ne teemat, jotka usein jäävät kertomatta? Mitä tarkoittaa konsertti-instituutio: kenen ehdoilla siinä musisoidaan? Minkälaisia ovat ne roolimallit ja esikuvat, joita halutaan tulla katsomaan?

“Haluan viimeisen tutkintokonserttini ohjelmalla herätellä kuulijaa ajattelemaan taiteen kautta välittyviä arvoja”, kertoo Pinja Nuñez.

Esiintyjät:

Pinja Nuñez, sello ja taiteellinen suunnittelu
Tomas Nuñez, sello
Maria Puusaari, viulu
Salla Savolainen, viulu
Riitta-Liisa Ristiluoma, alttoviulu
Kati Salovaara, kontrabasso
Salla Pynssi, piano
Armi von Vep, burleskitaiteilija
Siljamari Heikinheimo, alkusoiton ja miniatyyrioopperan ohjaus 

Ohjelma:

  • Elisabeth Maconchy: Ophelia’s song (1930) arr. Pinja Nunez
  • Max Savikangas: Taidekapina – Pitkät jatkot (2022)
  • Charlotte Bray: Those secret eyes (2014)
  • Anna Clyne: Rest these hands (2014)
  • Pinja Nunez: Alkusoitto oopperakuolemista kahdelle sellolle ja sopraanolle (2022)
  • Piccolo Opera Burlesco – Gioachino Rossini: Teema ja variaatiot (1819), sellolle ja jousikvintetolle arr. Pinja Nunez

Vapaa pääsy /

Kahvi ja avec?

Taideyliopiston Sibelius-Akatemia

Verkkosivut

Vapaa pääsy

Kahvi ja avec?

Tilaa tarjoilut