5 vinkkiä onnistuneeseen lanseeraustapahtumaan

Kun on aika tuoda markkinoille uusi tuote, palvelu tai kokonaan uusi yritys, saat vain yhden tilaisuuden halutun mielikuvan luomiseen. Lanseeraukseen liittyy yleensä kiinteästi lanseeraustilaisuus, joka määrittelee vahvasti, millaiseen suuntaan mielikuva uutuudesta ja siihen liittyvästä brändistä lähtee kehittymään. Ota siis haltuun vinkkimme onnistuneeseen lanseeraustapahtumaan.

Aloita lanseeraustapahtuman suunnittelu ajoissa

Riittävän ajoissa aloitetun tapahtumasuunnittelun roolia ei voi koskaan korostaa tarpeeksi. Mieti hyvissä ajoin etukäteen lanseeraustapahtuman kulku, sisältö ja pääviestit. Pohdi, miksi kyseinen tilaisuus järjestetään ja mitä sillä halutaan viestiä. Jos kyseessä on uuden tuotteen lanseeraus, varmista, että tuote on varmasti viimeisen päälle esittelykunnossa ennen lanseeraustilaisuutta. Ja ennen kaikkea – pyydä apua tapahtuman järjestämiseen ammattilaisilta. Ota siis hyvissä ajoin yhteyttä meihin, niin autamme sinua suunnittelemaan unelmiesi lanseeraustapahtuman.

Mieti vieraslista tarkkaan

Lanseerauksen onnistumista voidaan mitata usealla mittarilla: lanseerauksen saaman huomion, lanseerauksen herättämän keskustelun, uusien seuraajien sekä asiakkaiden ja tilausten määrässä. Mieti siis tarkkaan, keitä lanseeraustapahtumaan kannattaa kutsua. Pystytkö samassa tilaisuudessa hallitsemaan sekä vieraat että median? Vai olisiko kannattavampaa järjestää toimittajille aivan oma, erillinen tilaisuus? Vaikuttajat ovat nykyään erittäin tärkeä kohderyhmä. Mieti siis, ketä bloggaajia, sosiaalisen median vaikuttajia, julkkiksia tai alueellisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä on hyvä kutsua paikalle. Näin varmistat, että lanseerauksesi näkyy ja kuuluu monissa eri kanavissa.

Valitse tavoitteitasi parhaiten palveleva tapahtumatila

Lanseeraustapahtuman paikka kannattaa valita huolella. Musiikkitalo tarjoaa loistavat puitteet lanseeraustilaisuuden järjestämiseen. Keskeinen sijaintimme varmistaa sen, että tänne pääsee helposti mistä suunnasta ja millä kulkuneuvolla tahansa. Monipuoliset, muokattavat, suuret ja esteettömät tapahtumatilamme mahdollistavat monenlaiset tuote- ja palvelulanseeraukset. Musiikkitalossa on järjestetty esimerkiksi autojen ja veneiden lanseeraustilaisuuksia, joissa kulkuneuvot on tuotu sisälle saakka. Myös vieressä sijaitsevaa Kansalaistoria voidaan hyödyntää suurien tilaisuuksien järjestämisessä. Näin esimerkiksi lanseerattava automallisto on näkyvillä aivan Helsingin keskustassa kaikille ohikulkijoille. Laaja näkyvyys olisi siis taattu!

Musiikkitalo on tilana ajaton ja neutraali, joten saamme todella helposti loihdittua tapahtumaan juuri brändisi mukaisen, oman ilmeen. Pystymme tuottamaan erilaisia värimaailmoja ja tekstuureja, joilla tapahtumista saadaan asiakkaan näköisiä. Paras tapahtumatila lanseerauksille on Paavo-sali, joka on tilana erityislaatuisen hieno. Siitä saa upean näköisen ja yhdistettynä alalämpiöön tila toimii siten, että tapahtuma on näkyvillä mutta teillä on kuitenkin yksityisyys.

Varmistu siitä, että tekniikka pelaa

Mikään ei pilaa tapahtumaa pahemmin kuin toimimaton videotykki tai mikki, joka kiertää ja pätkii. Järjestäessäsi lanseeraustilaisuuden Musiikkitalossa, saat käyttöösi ammattitaitoisen henkilökuntamme, joka varmistaa sen, ettei tekniikka petä tapahtuman aikana. Voit siis huoletta keskittyä vieraidesi keskuudessa kiertelyyn, keskusteluun ja kuunteluun. Sinulla on käsissäsi tuhannen taalan paikka tehdä hyvä vaikutus, parhaiten se onnistuu olemalla aidosti läsnä. Voimme toteuttaa lanseeraustapahtuman myös striimaus- tai hybrititapahtumana, jolloin voit tavoittaa yleisöä laajasti ympäri maailman.

Tarjoilut kruunaavat tapahtuman

Musiikkitalon ravintolapalvelut loihtivat tapahtumaasi maistuvat tarjottavat toiveidesi mukaan. Lanseeraustapahtumassa kannattaa suosia helppoa syömistä, kuten cocktailpaloja. Voimme suunnitella menun siten, että erityisruokavalioitakin noudattavat voivat nauttia ruoasta huoletta.

Pyydä tarjous lanseeraustapahtumasta Musiikkitalossa